woensdag 5 januari 2011

Bonnefantenmuseum : Augenspiel

De komende vier weken staan in het teken van museumbezoeken. Lekker veel inspiratie opdoen voordat ik aan het nieuwe blok op school begin.

Gisteren ben ik begonnen bij het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Daar is nu een overzichtstentoonstelling te zien van de collectie van het museum. Nieuw en oud werk staat door elkaar, dus het is in ieder geval een erg verrassende tentoonstelling! Heb wat klassiekers kunnen bewonderen als Rubens en Brueghel maar ik heb ook kunnen genieten van Gilbert & George (een van mijn favorieten :D ) en Sol Lewitt. Ik ben ook een aantal interessante kunstenaars tegengekomen die ik nog niet kende en die bij het inspiratie-lijstje erbij komen :)

Fons Haagmans


Peter Doig


Benoît Hermans


Sidi El Karchi


Verder waren er ook nog werken die me minder inspireren. Ik heb toch echt niks met installaties, wordt er gewoon naar van... En de middeleeuwse christelijke kunst spreekt me niet meer zo aan als vroeger. Vind het nog wel leuk om de symboliek erin te herkennen, maar ik ben tegenwoordig toch wel in meer geïnteresseerd dan alleen een overvloed aan ornamenten.

Next: waarschijnlijk het Centraal Museum in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten