donderdag 22 april 2010

het begin

Dus, Milou begint een blog.

In de hoop dat er personen zijn die geïnteresseerd zijn in wat mij zoal bezig houdt en in de hoop wat meer van mezelf te laten zien.

Wat houdt me op het moment bezig?
*Beeldend onderzoek naar het leven van een Wicca (Joke Lankester website). Inspiratie: William Blake













*Het maken van een gewaad geïnspireerd door Le Sacre du Printemps
*Illustratie maken voor de Aniway-agenda

Daarmee kom ik bij de afkeer voor manga op een kunstacademie. Dat belemmert. Ik snap dat ik nieuwe dingen moet uitproberen en buiten mijn boekje moet gaan, maar ik heb het idee dat mijn werk constant wordt geassocieerd met manga. Dat krenkt mijn zelfverzekerdheid, omdat je bang wordt dat alles niet goed genoeg is omdat het te "manga-achtig" is of "te mooi getekend", dat je een trucje gebruikt. Die onzekerheid maakt het tekenen niet meer leuk en dat zuigt. Ik heb daar schijt aan dus ik ben weer fijn begonnen met manga-figuren tekenen in mijn vrije tijd, coz that's what I like. Hier een aantal random schetsen en brain-vomit:



































En ik zal nog maar even afsluiten met twee andere random werken gemaakt voor school:


2 opmerkingen:

  1. Heel goed! Snap ook wel dat je wordt bemoedigt om iets anders te proberen op school, maar de manier waarop dat soms gebeurt is gewoon niet eerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. keb het idee dat ze bij de kunstacademie graag inperfecte dingen willen zien of iets waar een verhaal achter hangt. Mooie mensen tekenen... gelukkig dan je dat in de vrije tijd nog wel doen. Manga xD niet van afstappen =D

    BeantwoordenVerwijderen